Kunskap |
Exempel på stödord för reflektion inom ”Kunskap” som kan påverkar träningsresultaten. |
Lära mer, Lära nytt, Lära om | ||
Lära av goda exempel | ||
Lära av andra | ||
Utbyte av kunskap | ||
Lära känna din kropp | ||
Lära känna din hjärna | ||
Öppet sinne / Mottagligt för andra tankesätt | ||
Lära rätt tidigt / från början | ||
Kompetens, Kunskapsnivå, Utbildningsnivå | ||
Teoretisk och praktiska kunskap | ||
Tyst kunskap | ||
Medveten och omedveten inlärning | ||
Kännedom om fördomar och myter | ||
Kännedom om styrkor och svagheter | ||
Kännedom om träningsfysiologi | ||
Inlärningsmetoder | ||
Söka kunskap via föreläsningar och kurser | ||
Kännedom om aktuell forskning | ||
Info-källor - poddar, hemsidor och böcker | ||
Trovärdiga källor, Källkritik, Evidens | ||
Confirmation-bias | ||
Lär mer om synergiska effekter | ||
Sök kunskap om att behandla orsaken - inte symptomen |
||
Lära skillnaden mellan en automatisk och en medveten tanke |
||
Försök vara proaktiv och vara väl förberedd i din träningsprocess |
Diskutera och reflektera |
Genom att, i grupp eller individuellt, systematiskt diskutera och reflektera över ovanstående punkterna kan träningsresultaten maximeras. Vägledning för diskussionen finns under INFO |
Start | Start |
© Martin Larsson martin@traningsresultat.se |